Hoe ga je viral on LinkedIn…

“Hoe mensen en bedrijven hun boodschap zo verspreid mogelijk onder de aandacht kunnen brengen op media als LinkedIn! https://hdtk.co/nd4hm

Completed.

supporters

12 of 25

48% of goal supported

social reach

957697

People

time left

Expired

Ended March 16, 2023 12:00 pm Amsterdam

This campaign will only be successful if it is supported by at least 25 people by March 16, 2023 12:00 pm Amsterdam

Jeroen vd Liende

@jeroenvdliende

Created 1 | Supported 1

Top Supporters

HeadTalker Supporter
326298 Connections
GoViral @HeadTalker
290343 Connections
CrowdFunding Guru
83508 Connections
CrowdSpeaking
81902 Connections
Startup Savior
78402 Connections
HeadTalker Market
73087 Connections
Linda Lee King
23643 Connections
Linda Lee Bogard-King
428 Connections

Recent Supporters

Goede content creëren is een vak apart, maar de content op de juiste wijze verspreid krijgen en onder de aandacht brengen is zo’n beetje de heilige graal van online marketing. Omdat ik zelf nieuwsgierig ben naar de basics hiervan en dit graag deel in mijn werk, ga ik op zoektocht uit en zal  ik hier mee over schrijven. Voor nu, wat is belangrijk om viraal te gaan? Hieronder een kort overzicht.

1. Voeg beeld toe

Dit lijkt wel de meest basis regel van online communicatie en het delen. Mensen kunnen nou eenmaal 60,000 keer sneller beeld verwerken dan tekst. Niet geheel onlogisch dus, dat je natuurlijk naar beeld getrokken wordt en op zoek gaat naar herkenning. Iedereen is nieuwsgierig toch?

2. Stem het af op je doelgroep

Wat triggert je doelgroep? Wat maakt het dat zij op zoek gaan naar herkenning? Heb je geen bijpassend beeld, zoek het dan online. Het kan zo simpel zijn als een foto met een quote. Hiervoor kun je https://www.canva.com/ gebruiken als je zelf geen photoshop hebt ;). Geen zin in altijd maar dezelfde stock-foto? Laat dan iets maken specifiek voor jouw wensen! Animaties zijn altijd geliefd.

3. Pas “crowdspeaking” toe

In je eentje wat delen, wat interessant is, zal zeker helpen om views te krijgen. Als je een groep hebt die willen liken en delen wat jij post, zal dit tot meer views en likes leiden. Op https://headtalker.com/ kun je mensen vooraf mobiliseren om jouw post of die van je bedrijf te delen. Extreem simpel en effectief! Zeker één die ik ga testen.

4. Target mensen door te posten in relevante groepen

Wil je mensen beïnvloeden in een specifieke sector? Zorg dan dat je in de juiste groepen zit om ze te benaderen. In deze groepen kun je ook posten. Is het interessante reclame en niet puur reclame zal het zeker opgepikt worden.

5. Selecteren en adverteer op een specifieke doelgroep

Weet je niet waar je je doelgroep zich ophoudt, maar weet je wel precies de kenmerken, zoals leeftijd, functie, bedrijf, grootte bedrijf, regio, etc.? Gebruik dan LinkedIn advertising. Door je doelgroep(en) juist in te stellen kun je heel gericht adverteren, met betaling op klik of view.

Weet jij nog meer goeie tips? Share ze dan!

No Campaign Updates, Yet. Check Back Sometime Soon.